en English is Íslenska

Thesis (Master's)

Reykjavík University > Tæknisvið / School of Technology > MSc Tölvunarfræðideild / Department of Computer Science >

Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/1946/28744

Title: 
  • Level of Detail Event Generation
Degree: 
  • Master's
Abstract: 
  • Level of detail is a method that involves optimizing the amount of detail that is simulated for some entity. We introduce an event generation method to optimize the level of detail of upcoming events in a simulation. Our method implements a cognitive model, which uses an estimate of the player’s knowledge to estimate their interest in different aspects of the world. Our method predicts the salience of upcoming events, and uses this salience value to define the level of detail of potential new events. This dissertation provides a strong basis for future work, which will use our model to predict the salience of upcoming events in a simulation and optimize the level of detail with which they are generated.

  • Abstract is in Icelandic

    Sundurliðun er aðferð sem felur í sér að besta magn smáaatriða sem er líkt eftir fyrir einhverja einingu. Við kynnum aðferð sem framkallar atburði sem hefur það að leiðarljósi að nýta sundurliðun komandi atburða í eftirlíkingu. Aðferð okkar framkvæmir hugrænt líkan sem áætlar bæði þekkingu og áhuga leikmannsins á mismunandi þáttum heimsins. Aðferðin spáir fyrir um áberanleika komandi atburða og notar gildi áberanleikans til að skilgreina sundurliðun nýrra mögulegra atburða. Þessi ritgerð veitir sterkan grunn fyrir framtíðarvinnu sem mun nýta líkan okkar til að spá fyrir um áberanleika komandi atburða í eftirlíkingu og besta sundurliðun á framköllun þeirra.

Accepted: 
  • Aug 31, 2017
URI: 
  • http://hdl.handle.net/1946/28744


Files in This Item:
Filename Size VisibilityDescriptionFormat 
DissertationFinal-Luis.pdf719,17 kBOpenHeildartextiPDFView/Open