en English is Íslenska

Thesis (Master's)

Reykjavík University > Tæknisvið / School of Technology > Med/MPM/MSc Tækni- og verkfræðideild (-2019) / School of Science and Engineering >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1946/31387

Title: 
  • Implementing Strategy Using the Kotter 8-Step Change Process: A Case Study in a Large Consultancy Firm in Iceland
  • Title is in Icelandic Innleiðing stefnu með 8 skrefum Kotters: Tilviksrannsókn í stóru ráðgjafarfyrirtæki á Íslandi
Degree: 
  • Master's
Abstract: 
  • This study examines the process of implementing a strategy with the 8-step Kotter process at a large consultancy firm in Iceland. The focus of the study is to evaluate the factors that have been successful in the process and what factors could be better. A qualitative case study was conducted to observe how the 8-step Kotter process was used to implement a strategy. The aim is to gain a better understanding of the process of implementing strategy and what benefits come with using the 8-step Kotter process. At the same time, the study is intended to increase understanding of the 8-step Kotter process and implementation of strategy at large consultancy firms.

  • Abstract is in Icelandic

    Í ritgerðinni er leitast eftir því að skoða innleiðingu stefnu með 8 skrefum Kotters í stóru ráðgjafarfyrirtæki á Íslandi. Í rannsókninni voru þeir þættir sem hafa gengið vel í ferlinu skoðaðir sem og þeir þættir sem betur mættu fara. Eigindleg tilviksrannsókn var framkvæmd til þess að rannsaka innleiðingu stefnu með 8 skrefum Kotters. Markmið ritgerðarinnar er að skoða hvaða kosti það hefur að innleiða stefnu með 8 skrefum Kotters og á sama tíma að dýpka skilning á innleiðingu stefnu í stórum ráðgjafarfyrirtækjum.
    Efnisorð: Stefnumótun, Innleiðing stefnu, Breytingastjórnun, Leiðtogi breytinga, 8 skref Kotters

Accepted: 
  • Jun 20, 2018
URI: 
  • http://hdl.handle.net/1946/31387


Files in This Item:
Filename Size VisibilityDescriptionFormat 
MSC-Helga Kristin Magnusdottir-June 2018.pdf412.18 kBOpenComplete TextPDFView/Open